Digital Signage: ervaar marketing van dichtbij

Digital Signage is een nieuwe vorm van marketing, die ook wel narrowcasting wordt genoemd. Wil je met Digital Signage aan de slag, dan is DiGisigning beschikbaar om hierin op alle fronten jouw partner te zijn. Wij leggen je uit wat Digital Signage is en welke oplossingen er zoal beschikbaar zijn.

 

Wat is Digital Signage?

Digital Signage is het plaatsen van schermen op een bepaalde locatie, waarop informatie te zien is. Dit kan informatie zijn over openingstijden, menu’s, acties en andere informatie die voor klanten van belang is. Je kunt dit middel echter ook inzetten voor marketing, door informatie en filmpjes over nieuwe producten en artikelen die in de aanbieding zijn te tonen. Digital Signage kan dynamisch zijn, door bijvoorbeeld op de schermen het laatste nieuws en het weerbericht te tonen. Ook kan het interactief zijn, door middel van touchscreens.

 

Digital Signage player

Voor Digital Signage zijn stand alone players beschikbaar. Dit zijn kastjes met hardware voor het tonen van beelden op de Digital Signage schermen. Diverse fabrikanten hebben deze players uitgebracht, met verschillende specificaties. Zo kan een goedkope player misschien alleen Full HD tonen, maar een duurdere player ook 4K, en kan deze eventueel meerdere schermen tegelijk aansturen. De players zitten soms ook direct in de schermen ingebakken.

Een grote naam op dit gebied is BrightSign. Deze kastjes, beschikbaar in diverse uitvoeringen, zijn zeer betrouwbaar. Hier betaal je dan ook aanzienlijke bedragen voor. Ce Labs is een andere fabrikant, die ongeveer hetzelfde doet, en ook Google is met Chrome players actief op deze markt. Koop je deze players, dan krijg je vaak gratis toegang tot de uitgebreide management software, waarin je de te tonen beelden kunt samenstellen en naar de schermen kunt sturen.

 

Digital Signage software

Welke software is er beschikbaar?

Voor Digital Signage zijn diverse gratis en betaalde softwarepakketten op de markt. Sommige van deze software is open source en daarmee gratis te gebruiken, al kan je vaak extra betaalde ondersteuningspakketten kopen. Concerto is een grote naam op open source gebied.
Commerciële pakketten zijn er ook in overvloed te vinden. BroadSign, Ayuda en SignageLive zijn grote fabrikanten voor Digital Signage software. Zij bieden vaak meerdere pakketten, waarbij je niet altijd de duurste nodig hebt.
Sommige software valt onder de noemer SaaS, software as a service. Deze software wordt als een online dienst aangeboden en bedien je ook via een webbrowser. Hiervoor sluit je in de regel abonnementen af, in plaats van in één keer een bedrag neer te tellen.
Ten slotte kunnen we nog de software noemen die bij bepaalde schermen geleverd worden. LG, NEC, Philips, Samsung en Sharp bieden Digital Signage software, waarbij de een meer mogelijkheden biedt dan de ander.

 

Welke software past het beste bij een bepaalde oplossing?

Welke software het meest geschikt is voor wat je wilt bereiken, is moeilijk om in het algemeen te zeggen. De open source oplossingen vereisen een grotere mate van technische kennis dan de betaalde pakketten, waarvoor je vaak ook ondersteuning kunt krijgen van de fabrikant.

Zoek je dynamische content of interactiviteit via touchscreens, kies dan voor een pakket dat dit ook ondersteunt. Zaken als de laatste nieuwsberichten en het weer kunnen via Android widgets geregeld worden, als je kiest voor het CMS-systeem van DiGisigning. Voor zeer complexe dynamische content is het mogelijk dat dit met de hand moet worden geprogrammeerd, en het zal in ieder geval niet mogelijk zijn met de gratis pakketten.
Digital signage bij een autogarage

 

Wat zijn de kosten van die software?

Sommige pakketten zijn, zoals genoemd, gratis. Om deze software goed in te stellen vereist wel meer technische kennis dan veel betaalde varianten, die gebruiksvriendelijker zijn en waarbij ondersteuning van de fabrikant mogelijk is. Kies je voor een totaalaanbieder voor de Digital Signage hardware en software, zoals DiGisigning, dan is de kans het grootst dat alles zo snel mogelijk werkt zoals jij het wilt. Zelf aan de slag gaan kan je geld besparen, maar ook een hoop gedoe veroorzaken. Bij aanbieders als DiGisigning betaal je voor de totaaloplossing, waarbij het gebruik van de software zit inbegrepen. Dit geeft het minste risico op problemen en je bent verzekerd van een goed werkende en gebruiksvriendelijke Digital Signage oplossing.

 

Waarvoor kan Digital Signage gebruikt worden?

Digital Signage wordt vooral gebruikt voor informatievoorziening, entertainment en marketing. Je kunt je klanten informeren over openingstijden, menu’s, aanbiedingen en programma’s van evenementen. Qua marketing kan je nieuwe producten in je assortiment in het voetlicht zetten of de aandacht vestigen op een bepaalde actie.

Met dynamische content kan je zaken als het laatste nieuws, het weerbericht en welke klant aan de beurt is, gemakkelijk tonen. Ten slotte kan je met een interactief touchscreen de bezoeker zelf de informatie laten vinden die ze zoeken. Dit kan je baliemedewerkes aanzienlijk ontlasten.

Zoek je meer informatie over Digital Signage en onze dienstverlening op dit gebied, neem dan contact met ons op.

Digital signage bij ingang


Fatal error: Uncaught exception 'wfWAFStorageFileException' with message 'Unable to verify temporary file contents for atomic writing.' in /home/digisign/domains/digisigning.nl/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:46 Stack trace: #0 /home/digisign/domains/digisigning.nl/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(567): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/digisign/...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig() #2 {main} thrown in /home/digisign/domains/digisigning.nl/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 46