Digitale receptie

Digitale receptie voor bezoekers

Met de oplossingen van Digisigning tovert u elke scherm om tot een digital receptie. Klanten bij de receptie of balie kunnen zichzelf bedienen. Dat scheelt niet alleen een extra medewerker, u bespaard ook tijd voor klanten.

Op het interactieve scherm kan zoeken naar personen, afspraken of zelfs bepaalde functies van medewerkers. Andere voordelen van een digitale receptie zijn:

  • Innovatieve en professionele uitstraling richting klanten
  • Gebruikersgemak
  • Altijd up-to-date
  • Aan te passen op basis van gebruikservaringen

Eenvoudig informatie zoeken met de digitale receptie van Digisigning

Een aantal jaren geleden was een receptionist niet weg te denken bij ziekenhuizen, kantoren of hotels. Na een vriendelijke ontvangst wordt je verder geholpen met je vraag. Voorbeelden van veel gestelde vragen zijn:

  • Waar kan ik A vinden?
  • Is meneer B beschikbaar?
  • Kan ik een afspraak maken met C?

Daarnaast komen veel bezoekers zich vaak melden bij de receptie voor een afspraak.

“Kunnen deze zaken niet digitaal afgehandeld worden?” Vraag je je misschien af. Uiteraard, echter voelt het voor een bezoeker minder persoonlijk. Het voordeel is echter dat de beschikbare informatie altijd up-to-date is, daarnaast maakt een systeem geen fouten.

Een digitale receptie inzetten als navigator

digitale receptie routeinformatie

Stel, een bezoeker heeft een afspraak bij een groot bedrijf. Hij betreed geheel onbekend terrein en meld zich bij binnenkomst voor een afspraak. De digitale receptie kan vervolgens een plattegrond van het gebouw laten zien met de desbetreffende route naar het deel van het kantoor waar de bezoeker moet zijn.

Eenvoudig een afspraak inplannen met de digitale receptie

digitale receptie afspraak plannen

Na een bezoek aan de tandarts moet je een vervolgafspraak maken voor een wortelkanaalbehandeling. Pijnlijk, maar eenvoudig. De digitale receptie toont direct een overzicht met beschikbare data, zodat je zelf een datum kunt prikken die jou het beste uit komt. In dit geval is een digitale receptie handiger dan een receptionist. De digitale zuil creëert namelijk direct een overzicht, bij een baliemedewerker moeten vaak eerst meerdere data opgenoemd worden.

De belangrijkste informatie op één scherm

informatiezuil

Veel gestelde vragen zijn een irritatiefactor voor receptionisten, voor de digitale receptie is dit geen probleem. Juist de veel gestelde vragen kunnen opgenomen worden in het systeem, de receptiezuil geeft direct antwoord op de meest ingewikkelde vragen. Staat de vraag van de bezoeker er niet tussen? Dan in het mogelijk om een telefoonnummer te tonen, zodat de bezoeker de mogelijkheid heeft om een specialist te bellen.

Waar je de digitale receptie ook voor gebruikt, het is efficiënter, meer up-to-date en vooral ook erg modern. Neem vandaag nog contact op voor de mogelijkheden.